Projects
back
About Misinformation from Door to Door
Implementation period: July 1, 2022 – May 31, 2023
Financing organization: International Media Support (IMS)
Project goal: Developing critical thinking and promoting media education in the Moldovan society, especially in rural areas
1. To strengthen the knowledge in the field of critical development of 15 collaborators from the network of STOP FALS Campaign collaborators;
2. To diminish the impact of manipulation and propaganda and to reduce the number of manipulated people through educating media consumers, especially in rural areas, to identify manipulation and false or biased information.
1. Organize two workshops for 15 selected collaborators who will be trained on new disinformation and manipulation techniques, including how to verify information about war misinformation.
2. Publish a STOP FALS! newsletter and disseminate it in rural localities;
3. Organize 30 de media education meetings in different regions of the country.
-
29 June 2023
Oamenii trebuie să consume informații transmise de surse care operează cu fapte și dovezi, mai puțin cu emoții, iar publicațiile care „amestecă” în știri opiniile cu faptele trebuie evitate. Aceasta este una din concluziile la care au ajuns oamenii de diferite vârste și profesii care au participat la discuțiile și întâlnirile desfășurate în ultimul an de colaboratorii Campaniei STOP FALS!, desfășurată de Asociația Presei Independente (API). Cei 15 colaboratori regionali STOP FALS! au organizat în total 31 de discuții în 16 raioane, inclusiv în UTA Găgăuzia și regiunea transnistreană.
-
30 June 2023
Timp de un an, 15 colaboratori ai Campaniei împotriva informațiilor false și tendențioase STOP FALS!, desfășurată de Asociația Presei Independente (API), au bătut cărările a peste 60 de localități din mai multe raioane ale țării, unde au discutat cu oamenii despre pericolul dezinformării și au distribuit patru ediții trimestriale ale unui buletin informativ cu cele mai bune practici de dezmințire a falsurilor. Buletinul a fost distribuit și în diferite instituții publice: case de cultură, biblioteci, oficii poștale, centre medicale etc. Locuitorii satelor și comunelor au răsfoit broșurile cu interes și au recunoscut că au nevoie de ajutor pentru a-și dezvolta gândirea critică.