en
Versiunea veche a site-ului

API este membru al Asociaţiei Mondiale a Ziarelor şi a Producătorilor de Ştiri
(World Association of Newspapers and News Publishers – WAN/IFRA)


API: 20 de ani pentru o presă profesionistă, neangajată şi profitabilă
Start-up-uri în media online în regiunile Moldovei și suport pentru profesionalizarea presei regionale în scopul informării obiective și responsabilizării aleșilor locali
Perioada de implementare: 1 Septembrie 2017 - 31 August 2018

Finanțator: Ambasada Marii Britanii la Chișinău

Scopul proiectului: Proiectul își propune să diversifice sursele de informare independente pentru localitățile regionale prin susținerea a 5 start-up-uri în domeniul media on-line în patru regiuni de dezvoltare ale Republicii Moldova.

Obiective:
1. Diversificarea surselor de informare în mediul rural, prin oferirea asistenţei în lansarea (start-up) unor noi platforme online
2. Sustinerea dezvoltării unor medii independente inovative la nivel regional
3. Oferirea unor oportunități pentru tinerii cu iniţiativă din localitățile rurale de a realiza idei inovative în domeniul mass-mediei independente la nivel regional.

Activități:

- Lansarea concursului de selectare a start-up-urilor

- API va derula un program cu cel puțin 5 sesiuni de formare tematică și 4 ateliere de lucru, dar și un program de mentorat asigurat fiecărei inițiative

- Vor fi organizate patru ateliere de lucru a câte două zile pentru instituțiile mass-media regionale independente cu tematici precum accesarea de fonduri și scrierea proiectelor, învățarea uneltelor no-cost din digital, vânzare de publicitate, marketing online și promovarea pe rețele de socializare și motoare de căutare

- Crearea a cinci parteneriate dintre start-up-uri și media regională independentă

- Organizarea și desfășurarea a câte patru dezbateri televizate la nivel regional de către cele cinci grupuri la tema transparenței autorităților publice locale, planificării și gestionării banilor publici.

 

 

NOUTĂȚI AFERENTE PROIECTULUI
Start-up-urile din media online regională și-au stabilit strategiile de dezvoltare pe termen lung
Echipele start-up-urilor, împreună cu mentorii, analizează rezultatele obținute și stabilesc noi strategii de dezvoltare
Foto: API

Cele cinci echipe ale start-up-urilor media online regionale, lansate în cadrul unui proiect realizat de API și au planificat dezvoltarea redacțiilor pe termen scurt și lung pentru dezvoltarea unor media puternice și profitabile.

vezi detalii...
În regiunile Moldovei s-au lansat cinci portaluri noi de știri
Participanții la masa rotundă ”Presa online în regiuni: provocări și perspective”
Foto: API

API a prezentat vineri, 17 august 2018, cele cinci start-upuri regionale de media online care au beneficiat de asistență în cadrul unui proiect implementat prin Fondul pentru Buna Guvernare, finanțat de UK Aid cu suportul Guvernului Marii Britanii. Prezentarea a avut loc în cadrul mesei rotunde ”Presa online în regiuni: provocări și perspective”.

vezi detalii...
Invitație la masa rotundă: ”Presa online în regiuni: provocări și perspective”

Evenimentul va avea loc vineri 17 august, cu începere de la ora 9.30, în sala Barcelona a Centrului Summit (str. Tighina 49/3, etajul 1).

vezi detalii...
Olga Melniciuc: ”Nu deveniți un simplu consumator de granturi”
Olga Melniciuc explică participanților la training regulile de scriere a unui proiect
Foto: API

Reprezentanți și reprezentante ai media au participat, în perioada 16 – 17 iunie, la workshopul ”Scrierea și managementul proiectelor pentru mass-media”.

vezi detalii...
Jurnalista Natalia Morari: ”Regula de bază a dezbaterii este să nu vă fie frică!”
Trainerele Mariana Rață (stânga) și Natalia Morari (dreapta) dezvăluie secretele unei dezbateri TV de succes
Foto: API

În perioada 9 – 10 iunie, reprezentanți și reprezentante ai mass-media regionale au participat la workshopul ”Dezbaterile video: aspecte practice pentru media regională”. Echipele de jurnaliști au primit sfaturi utile pentru pregătirea și desfășurarea dezbaterilor, au aflat cum se comportă moderatorul/moderatoarea în situațiile de criză, au pregătit un set de teme relevante pentru regiunile pe care le reprezintă și au simulat emisiuni live. 

vezi detalii...
Invitație pentru media regională: Workshop ”Scrierea și managementul proiectelor pentru mass-media”
Imagine simbol
Foto: www.tutorialspoint.com

API invită reprezentanți ai mediei regionale la workshopul ”Scrierea și managementul proiectelor pentru mass-media”.

vezi detalii...
Reputația unei surse media și impactul ei nu se măsoară în numărul de persoane pe site
Trainerul Artur Gurău explică participanților regulile marketingului online
Foto: API

Ce este o strategie de marketing și cum arată un plan de promovare pentru media, de ce este necesar să ne dezvoltăm creativitatea, ce modalități alternative de monetizare are media locală, cum se setează o campanie publicitară pe Facebook și Instagram și cum media ar putea să crească și să colaboreze cu influencerii locali, aceste subiecte au fost discutate timp de două zile în cadrul workshopului  ”Marketingul online pentru media. De la strategie la monetizare”.

vezi detalii...
Invitație pentru media regională: Workshop ”Marketingul online pentru media. De la strategie la monetizare”
Poză simbol
Foto: cdn.resultspm.com

Timp de două zile, participanții vor afla ce este o strategie de marketing și cum arată un plan de promovare pentru media, cum ne dezvoltăm creativitatea, care sunt modalitățile de monetizare pentru media locală, cum se lucrează cu publicitatea pe rețelele sociale și cum media ar putea să colaboreze cu influencerii locali.

vezi detalii...
Training: ”Obiecțiile privind prețul publicității apar pentru că nu ați ajuns la ceea ce are nevoie clientul”
Trainerul Alexandru Bordea încurajează participanții să lupte cu frica de a negocia și aborda potențialii clienți
Foto: API

Cei 24 de participanți au învățat cum să descifreze stările emoționale în comunicarea cu clienții și să reacționeze corect la ele, cum să prezinte avantajele serviciului și beneficiile pe care le va avea clientul, au exersat tehnici de negociere și au aflat cum se creează brandul personal.

vezi detalii...
Workshop pentru media regională: ”Cum vindem publicitate? Vânzători cu rezultate”
Foto: salesresourcegroup.ca

Timp de două zile, participanții vor învăța cum să învingă teama de a face vânzări, vor deprinde tehnici de negociere și comunicare cu potențialii clienți și vor afla cum să creeze brandul personal al persoanei responsabile de vânzări. 

vezi detalii...
comments powered by Disqus
MEMBRII API
Persoane juridice
JURNAL DE CHIȘINĂU
director fondator - Val Butnaru
http://www.jc.md/
GAZETA SATELOR
director - Constantin Rotaru
Persoane fizice
CONSTANTIN GRIGORIȚĂ
fotoreporter
NELLY UNCUȚĂ
jurnalistă liber profesionistă
CONSTANTIN UZDRIȘ
jurnalist
DUMITRU MITITELU
jurnalist, redactor al ziarului "Gazeta de Vest", unul dintre fondatorii API
MIRCEA ZATUȘEVCHI
fotojurnalist
NICOLAE MISAIL
jurnalist, fost redactor-şef al ziarelor "Sfatul ţării" şi "Ora fermierului"
VITALIE CAZACU
jurnalist, director al agenţiei de presă "DECA-Press", unul dintre fondatorii API
NATA ALBOT
jurnalistă
http://nataalbot.md/
Membri de onoare
JUDY YABLONKY (SUA)
jurnalistă, iniţiatoarea constituirii API
MARK CERNOFF (SUA)
fost voluntar la API
JACK RONALD (SUA)
expert media
TUDOR IAȘCENCO
directorul ziarului ”Cuvântul”, fondator al API
PIOTR MARCINIAK (Polonia)
fost ambasador al Poloniei în Republica Moldova
ZIARELE API LA MINUT
Vrei să devii membru API?
Regulamentul de obţinere, menţinere şi pierdere a calităţii de membru al Asociaţiei Presei Independente (API)
vezi detalii...
Moldova curată



The english version of site is out of work