Obiectivul proiectului: monitorizarea şi informarea opiniei publice privind comportamentul editorial al instituţiilor mass-media în perioada electorală şi în campania electorală pentru alegerile prezidenţiale din Republica Moldova.
Echipa: Proiectul este realizat în cadrul Coaliţiei pentru Alegeri Libere şi Corecte de Asociaţia Presei Presei Independente (monitorizare presă online şi presă scrisă) şi Centrul pentru Jurnalism Independent (monitorzare TV).
Activități:
- Monitorizarea a 28 de instituții media pe parcursul a opt săptămâni.
- Prezentarea rapoartelor de monitorizare (8 numere) și transmiterea lor la CEC, CCA și mass-media.
- Elaborarea studiilor de caz privind încălcarea de către unele instituţii media a normele deontologice jurnalistice şi a prevederilor legislative privind reflectarea campaniei.
Instituţiile mass-media monitorizate:
Audiovizual: Moldova 1, Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, Realitatea TV, NTV Moldova, ProTV Chişinău, TV7, Accent TV, N4 TV
Portaluri online: Agora.md, Deschide.md, Gagauzinfo.md, Jurnal.md, Moldova24.info, Newsmaker.md, Noi.md, Realitatea.md, Sputnik.md, Today.md, Unimedia.info, Ziarulnational.md
Presa scrisă: Komsomolskaia pravda v Moldove, Panorama, Săptămîna, Timpul.
API și CJI au prezentat primul raport de monitorizare a mass-media în perioada electorală pentru alegerile prezidențiale 2016.