en
Versiunea veche a site-ului

API este membru al Asociaţiei Mondiale a Ziarelor şi a Producătorilor de Ştiri
(World Association of Newspapers and News Publishers – WAN/IFRA)


API: 20 de ani pentru o presă profesionistă, neangajată şi profitabilă
Ştiri API
Reputația unei surse media și impactul ei nu se măsoară în numărul de persoane pe site
Trainerul Artur Gurău explică participanților regulile marketingului online
Foto: API

Ce este o strategie de marketing și cum arată un plan de promovare pentru media, de ce este necesar să ne dezvoltăm creativitatea, ce modalități alternative de monetizare are media locală, cum se setează o campanie publicitară pe Facebook și Instagram și cum media ar putea să crească și să colaboreze cu influencerii locali, aceste subiecte au fost discutate timp de două zile în cadrul workshopului  ”Marketingul online pentru media. De la strategie la monetizare”.

Trainerul Artur Gurău, președinte Digital Communication Network, a recomandat redacțiilor să fie în continuu proces de învățare: ”Instrumentele și tacticile se schimbă foarte repede. Cu cinci ani în urmă era un lucru rar ca media să fie prezentă pe Facebook. Acum, acest aspect este ceva obișnuit. De aceea, este importantă o rutină de dezvoltare în domeniu. Învățarea continuă este necesară pentru a rămâne competitivi.”

Veaceslav Aftene, ialovnews.md: ”Îmi place permanent să învăț ceva nou, mai ales în domeniul marketingului online. Mi-am dat seama din experiența de administrare a grupului de facebook că trebuie să știm ce-și doresc cititorii noștri și să știm cum să ne promovăm și să comunicăm eficient.”

Participanții și participantele la workshop au fost îndemnate, atunci când scriu un material jurnalistic, să se pună în locul persoanelor care caută această informație online. Atunci când se vorbește despre trenduri pentru mass-media, redacțiile trebuie să-și încerce puterile în  social video (video pentru social media) - este eficient, e simplu de consumat și trezește reacții, i-a îndemnat trainerul. Secretul prezenței pe rețelele sociale este un conținut cât mai vizual.

”La workshop am învăţat că trebuie să fiu creativă în tot ceea ce fac, iar o echipă bună mereu va fi deschisă spre schimbări şi va face faţă provocărilor. Am realizat că nu trebuie să fiu atât de dură cu greşelile reporterilor, să-mi cresc o echipă deschisă la minte și să ne specializam pe anumite domenii ca să fim asociaţi cu ele din prima”, a menționat Iana Cornilov, fondatoarea reper.md.

”Nu contează cât de multe vizualizări ai, ci impactul pe care îl aveți. Reputația unei surse media și impactul ei nu se măsoară în numărul de persoane pe site, ci efectul pe care îl au materialele jurnalistice. Cu toate acestea, trebuie să fim foarte conștienți unde sunt potențialii cititori. Misiunea voastră este să ajungeți acolo unde este concentrată atenția oamenilor, deci nu vă rezumați doar la site-ul vostru. Există atât de mulți factori de distragere a atenției online, încât media trebuie mereu să se adapteze situației ”, a conchis Artur Gurău.

Activitate organizată în cadrul proiectului "Start-up-uri în media online în regiunile Moldovei și suport pentru profesionalizarea presei regionale în scopul informării obiective și responsabilizării aleșilor locali" este implementat de către Asociaţia Presei Independente şi este finanțat de UK aid cu suportul Guvernului Marii Britanii.

 

comments powered by Disqus
MEMBRII API
Persoane juridice
JURNAL DE CHIȘINĂU
director fondator - Val Butnaru
http://www.jc.md/
GAZETA SATELOR
director - Constantin Rotaru
Persoane fizice
CONSTANTIN GRIGORIȚĂ
fotoreporter
NELLY UNCUȚĂ
jurnalistă liber profesionistă
CONSTANTIN UZDRIȘ
jurnalist
DUMITRU MITITELU
jurnalist, redactor al ziarului "Gazeta de Vest", unul dintre fondatorii API
MIRCEA ZATUȘEVCHI
fotojurnalist
NICOLAE MISAIL
jurnalist, fost redactor-şef al ziarelor "Sfatul ţării" şi "Ora fermierului"
VITALIE CAZACU
jurnalist, director al agenţiei de presă "DECA-Press", unul dintre fondatorii API
NATA ALBOT
jurnalistă
http://nataalbot.md/
Membri de onoare
JUDY YABLONKY (SUA)
jurnalistă, iniţiatoarea constituirii API
MARK CERNOFF (SUA)
fost voluntar la API
JACK RONALD (SUA)
expert media
TUDOR IAȘCENCO
directorul ziarului ”Cuvântul”, fondator al API
PIOTR MARCINIAK (Polonia)
fost ambasador al Poloniei în Republica Moldova
ZIARELE API LA MINUT
Vrei să devii membru API?
Regulamentul de obţinere, menţinere şi pierdere a calităţii de membru al Asociaţiei Presei Independente (API)
vezi detalii...
Moldova curată



The english version of site is out of work