În perioada 28-29 iunie a.c., API a desfăşurat trainingul „Vânzări eficiente de publicitate în ziar”. La cursul de instruire au participat managerii de vânzări din redacţiile ziarelor membre API, dar şi a alţi potenţiali agenţi de reclamă. Participanţii la training s-au arătat interesaţi de cunoaşterea noilor metode de atragere a publicităţii în ziare.
Trainerul Veaceslav Perunov, editorul ziarului „SP” din Bălţi, împreună cu cei 16 participanţi, au identificat avantajele şi dezavantajele plasării publicităţii într-un ziar şi au învăţat noi tehnici de vânzări a publicităţii. În cadrul unor exerciţii practice, participanţii au fost instruiţi cum să convingă eventualii clienţi să plaseze publicitatea anume în ziarul lor. Pe parcursul celor două zile de curs, trainerul a venit cu mai multe sugestii pentru managerii de publicitate, argumentând că „este important de a convinge clientul că ziarul este un mediu favorabil de promovare, prin intermediul căreia publicitatea devine eficientă”.
Participanţii la training, atât cei care au experienţă în domeniul vânzării de publicitate, cât şi cei care sunt la început de cale, au luat o „lecţie” care, spun ei, îi va ajuta în activitatea lor de mai departe. Igor Pisari, manager vânzări la ziarul „Jurnal de Chişinău”, spune că instruirile sunt întotdeauna benefice. „Astfel de traininguri sunt bune nu doar în activitatea noastră ca manageri, dar şi pentru ziarele care vor avea venituri mai mari”, afirmă Igor Pisari. Mariana Marcu, manager vânzări la ziarul „Unghiul”, menţionează şi ea că trainingul a fost unul necesar. „Informaţiile obţinute o să-mi fie utile pe viitor. Datorită activităţilor de instruire, am reuşit să acumulez cunoştinţe foarte necesare în domeniul vânzărilor de publicitate”, spune Mariana Marcu.
Trainingul „Vânzări eficiente de publicitate în ziar” a fost organizat în cadrul proiectului „Consolidarea Departamentului de publicitate al API” implementat cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders.