La 12 octombrie a.c., API a desfăşurat un nou training pentru managerii de publicitate, având ca temă: „Vânzări eficiente de publicitate în ziare”. Acest curs de instruire este ultimul din ciclul celor trei planificate să aibă loc în perioada iunie - octombrie 2012.
Trainerul Veaceslav Perunov, editorul ziarului „SP” din Bălţi a instruit managerii de vânzări şi potenţiali agenţi de reclamă ai API cum să acţioneze şi ce argumente să aducă în situaţii când potenţialii clienţi de publicitate refuză să accepte ofertele propuse, invocând diferite pretexte. De asemenea, cum să negocieze pentru a obţinere un preţ mai bun pentru ziarul la care activează. În cadrul exerciţiilor practice, participanţii au fost implicaţi în jocuri de afaceri interactive de felul „agent-client”. Unii au jucat rolul de clienţi, iar alţii de manageri de publicitate. Aceştia au avut scopuri diferite - primii să obţină condiţii avantajoase în plasarea publicităţii, iar cei din urmă – să-i convingă să plaseze reclama la ei în ziare, iar dacă e posibil şi reduceri de preţuri. Managerii de publicitate au avut sarcina să evite greşeli tipice, care sunt comise în cadrul unor astfel de situaţii etc.
Elena Roman, redactor-şef şi manager de vânzări la ziarul „Cuvântul”, spune că instruirea a fost utilă, deoarece cunoştinţele acumulate sunt uşor de aplicat în practică, încadrându-se în posibilităţile publicaţiei la care activează. „Cunoştinţele şi abilităţile obţinute la cele trei trainiguri îmi permit să-i instruiesc, la rândul meu, pe unii dintre colaboratorii publicaţiei noastre cum să-şi îmbunătăţească performanţele la capitolul atragerea publicităţii. În acest sens, am pregătit deja împreună cu ei câteva oferte publicitare atractive pentru categorii concrete de clienţi”, conchide Elena Roman.
Igor Pisari, manager de vânzări la „Jurnal de Chişinău” a menţionat că instruirea ia fost de mare ajutor în ceea ce priveşte însuşirea unor tehnici de comunicare cu clienţii de publicitate: „Am depăşit multe bariere de comunicare, îmi sunt foarte utile tehnicile de prezentare a price-ului şi de evitare a unui eventual refuz din partea clienţilor. Cunoştinţele acumulate le voi folosi, cu siguranţă, în activitatea mea de acum încolo”, declară Igor Pisari.
Nelly Ciobanu manager de vânzări la „Glia Drochiană” susţine că deşi are cunoştinţe şi o anumită experienţă în acest domeniu, la training a aflat mai multe subtilităţi ale acestei activităţi: „Materialele didactice au fost complete şi pe înţelesul fiecăruia. Activităţile practice în care am fost implicaţi ne-au făcut să înţelegem mai bine greşelile pe care le comitem în comunicarea cu clienţii de publicitate şi cum să le ocolim” precizează Nelly Ciobanu.
Trainerul Veaceslav Perunov spune că este mulţumit de activitatea pe care a desfăşurat-o şi că a avut parte de „studenţi” sârguincioşi: „S-a lucrat productiv: Aş dori ca managerii de publicitate să aplice în practică cunoştinţele acumulate, iar ziarele să aibă mai multă publicitate şi mai mult venit de acum în acolo”, a specificat Veaceslav Perunov.
Trainingul „Vânzări eficiente de publicitate în ziare” a fost organizat în cadrul proiectului „Consolidarea Departamentului de publicitate al API” implementat cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders.