Cum se elaborează o scrisoare oficială şi o ofertă comercială? Cum planificăm lucrul unui departament de publicitate al redacţiei? Baza de date şi metode de căutare a informaţiilor despre clienţii. Negocieri la telefon: „agent-client”. Acestea au fost doar câteva dinte subiectele discutate de jurnalişti şi experți în cadrul celui de-al doilea curs de instruire: “Vânzări eficiente de publicitate în ziare”, organizat de API la Chişinău, la 7 septembrie curent.
În cadrul celui de-al doilea training, 14 manageri de vânzări de la ziarele locale şi regionale membri API, dar şi potenţiali agenţi de reclamă API, au însuşit tehnici noi de atragere a reclamei, metode de obţinere a informaţii despre potenţialii clienţi, reguli de „aur” despre întocmirea documentelor oficiale etc. De rând cu informaţiile teoretice ample, susţinute de o serie de materiale complementare cu exemplificări şi modele de urmat, participanţii la instruire au fost antrenaţi într-o serie de exerciţii practice. În cadrul unor jocuri de afaceri interactive de felul „agent-client”, managerii de vânzări au exersat la telefon cum să convingă potenţialii clienţi să plaseze reclama în ziarele la care activează. Totodată, aceştia au aflat despre greşelile tipice pe care le comit de obicei managerii de vânzări în abordarea subiectelor respective, felul cum să le evite şi cum să aibă succes în activitate.
Trainerul Veaceslav Perunov, editorul ziarului „SP” din Bălţi, a menţionat că participanţii au însuşit tema pentru acasă de la primul curs, implicându-se mai activ în discuţii. „Managerii au devenit mai liberi în comunicare, acum este important să aplice în practică cunoştinţele acumulate, iar rezultate să se vadă cât mai curând posibil”, a subliniat Veaceslav Perunov.
Elena Roman, redactor-şef şi manager de vânzări la ziarul „Cuvântul”, spune că al doilea training a fost la fel de eficient ca şi primul: „Am primit materiale informative utile la care putem apela oricând pentru a ne împrospăta cunoştinţele, iar cu ajutorul acestora pot fi instruiţi şi alţi colegi din redacţie. Informaţiile sunt uşor aplicabile în practică şi sperăm să dea rezultate concrete”, mai precizează Elena Roman.
Maria Ţurcanu, directorul ziarului „Ecoul Nostru” susţine că trainingul a fost unul util, chiar dacă, la prima vedere, par a fi lucruri cunoscute. ”Materialele informative primite le vom discuta şi analiza în redacţie, iar ideile cele mai interesante le vom aplica în practică. Acestea ne va ajuta să îmbunătăţim activitatea ce ţine de publicitate şi lucrul cu clienţii noştri”, a specificat Maria Ţurcanu.
API planifică să desfăşoare încă un curs de instruire pentru managerii de vânzări în luna octombrie curent.
Trainingul „Vânzări eficiente de publicitate în ziare” a fost organizat în cadrul proiectului „Consolidarea Departamentului de publicitate al API” implementat cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders.
API continuă instruirea managerilor de vânzări în scopul atragerii publicităţii în ziare